АСАБЛІВАСЦІ МУЛЬТЫМЕДЫЙНЫХ ПРАЕКТАЎ АРФАГРАФІЧНАЙ ТЭМАТЫКІ НА СУЧАСНЫМ ЭТАПЕ

УДК 821.161.3.09“18”

 

  • Куліковіч Уладзімір Іванавіч – кандыдат філалагічных навук, дацэнт, дацэнт кафедры рэдакцыйна-выдавецкіх тэхналогій. Беларускі дзяржаўны тэхналагічны ўніверсітэт (220006, г. Мінск, вул. Свярдлова, 13а, Рэспубліка Беларусь). E-mail: nino-1924@mail.ru.

DOI: https://doi.org/10.52065/2520-6729-2024-279-6.

 

Ключевые слова: арфаграфія, нарматыўнае напісанне, правіла, мультымедыйны праект, модуль, адукацыйны элемент, квэст, інтэрактыўнае выданне, відэаскрайб-ролік.

Для цитирования: Асаблівасці мультымедыйных праектаў арфаграфічнай тэматыкі на сучасным этапе // Труды БДТУ. Сер. 4, Принт- и медиатехнологии. 2024. № 1 (279). С. 45–51. DOI: 10.52065/2520-6729-2024-279-6. U

 

Аннотация

Артыкул прысвечаны вывучэнню тыпалогіі беларускіх адукацыйных электронных выданняў арфаграфічнай тэматыкі. Адзначаецца, што на сучасным этапе адбываецца істотная трансфармацыя вучэбнай кнігі, а настаўнікі беларускай мовы і літаратуры актыўна ўдзельнічаюць у стварэнні мультымедыйных модуляў, адукацыйных элементаў, асобных выданняў для папулярызацыі беларускай мовы і яе правапісу. Матэрыялам для аналізу паслужылі даступныя ў Сеціве распрацоўкі, змешчаныя на сайтах навучальных устаноў, у блогах, якія вядуць педагогі, сацыяльных сетках. Даследаванне праводзілася з выкарыстаннем агульных метадаў навуковага пазнання: аналіз, назіранне, сінтэз, індукцыя, абагульненне, параўнанне; а таксама кнігазнаўчага сістэмна-тыпалагічнага метаду. Аўтар падрабязна аналізуе асобныя мультымедыйныя праекты з пункту погляду іх карыстальніцкага інтэрфейсу і дыдактычнага напаўнення, адзначае станоўчыя моманты і памылкі, што ўплываюць на ўспрыняцце праекта з боку карыстальнікаў. У заключэнні робіцца выснова адносна чытацкага адраса, функцыянальнага прызначэння і жанравай разнастайнасці аналізаваных праектаў, а таксама прапануюцца некаторыя рэдактарскія рэкамендацыі адносна канструявання падобнай выдавецкай прадукцыі.

Скачать

Список литературы

  1. Зимина Л. В. Интерактивные книжные приложения в современной медиасистеме: стратегии выпуска и продвижения // Библиосфера. 2021. № 4. С. 29–38.
  2. Зимина Л. В. Современные издательские стратегии: от традиционного книгоиздания до сетевых технологий культурной памяти. М.: Наука, 2004. 274 с.
  3. Лизунова И. В., Павленко С. В. Трансформация книги в условиях медийных революций // Библиосфера. 2020. № 1. С. 12–23.
  4. Савкина С. В. Мультимедийные продукты в библиотечно-информационном обслуживании: отечественный и зарубежный опыт // Библиосфера. 2022. № 2. С. 56–65.
  5. Смирнов А. В. Что такое мультимедиа? // Научная электронная библиотека «КиберЛенинка». URL: https://cyberleninka.ru/article/n/chto-takoe-multimedia/viewer (дата обращения: 01.09.2023).
  6. Куліковіч У. І. Тыпы выданняў па сучаснай беларускай арфаграфіі // Труды БГТУ. Сер. 4. Принт- и медиатехнологии. 2018. № 2 (213). С. 80–85.
  7. Фунтов В. Н. Основы управления проектами в компании. СПб.: Питер, 2011. 393 с.
  8. Ильина Л. Г. Оптимизация структуры мультимедийного учебно-методического комплекса (на материале книговедческих дисциплин): автореф. дис. … канд. филол. наук. М., 2009. 24 с.
  9. Беляев В. П., Завьялов Д. Б. Мультмедийные издания для изучения электрооборудования полиграфических машин // Труды БГТУ. 2012. № 8 (155): Учебно-методическая работа. С. 128–131.
  10. Горшкова Л. А., Трифонова В. В. Мультимедийный проект: учеб. пособие. Самара: Изд-во Самарского университета, 2021. 84 с.
  11. Безмятенный Д. В., Плиева С. Э. Мультимедийное произведение – понятие и особенности // Вестник магистратуры. 2014. № 4 (31). Т. III. С. 79–80.
  12. Осин А. В. Мультимедиа в образовании: контекст информатизации. М.: Ритм, 2005. 375 с.
  13. Васильева Е. В. Познание через образ: к вопросу о значимости визуализации учебной информации // Наука о человеке: гуманитарные исследования. 2020. № 3. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/poznanie-cherez-obraz-k-voprosu-o-znachimosti-vizualizatsii-uchebnoy-informatsii (дата обращения: 31.03.2021).
  14. Церахава Н. Настаўніца Лельчыцкай раённай гімназіі імя І. А. Коласа Ірына Казачэнка – пра асаблівасці лічбавых урокаў // Настаўніцкая газета. URL: https://nastgaz.by/nastaunitsa-lelchytskajrayonnaj-gimnazii-imya-i-a-kolasa-iryna-kazachenka-pra-asablivastsi-lichbavyh-urokau/ (дата звароту: 01.09.2023). 15. Скрайбинг как технология визуализации образовательного процесса / Л. И. Кутепова [и др.] // Балтийский гуманитарный журнал. 2021. Т. 10, № 3 (36). С. 153–156.
  15. Куліковіч У. І. Сучасная беларуская арфаграфія. Правілы. Трэніровачныя заданні. Кантрольныя работы. Заліковыя тэсты. Даведкі: вучэб. дапам. Мінск: Новое знание, 2011. 507 с.

 

Поступила 19.12.2023